maanantai 14. heinäkuuta 2025

Viikonloppu täynnä kulttuuria

Nyt oli viikonloppu niin täynnä kulttuuria, ettei hetkeen ole ollut! 
Kiitos Kimmo ja Anna-Kaisa kun pyysitte meidät mukaan Traktorijatzeille, itsellähän ei tuollaisesta tapahtumasta ollut hajuakaan. 
Perjantaina pääartistina siellä esiintyi Erja Lyytinen, muina artisteina siellä oli Joku paikallinen lauluyhtye, JSP Band, DJ Ippe ja väliaikoina yleisöä viihdytti J. Vehkala.

Itse paikastakaan eli Suovanlahdesta saati Kahvila Myllytuvasta ei ollut mitään etukäteiskuvaa, lähinnä ajattelin että jokin aukea paikka, jossa on joku teltta tai lava. Mutta väärässä olin tässä(kin) asiassa.
Alkuun toki pikku mainos menomatkalta kun poikkesimme Konneveden keskustassa ja hieman kahvihammasta kolotti. Kylän tienvarressa on Käpy Galleria, josta sai kahvin ja jauhelihasuppilovahveropiirakan hintaan 5€! Sieltä sai myös järjettömän hyvää hapanjuurileipää ja oli siellä myynnissä kaikkea muutakin kivaa, eli lämmin suositus paikalle.




Tuosta mökille ja sieltä kohti Traktorijatzeja. Onpahan muuten hieno miljöö! Aivan tien vieressä vanhoista maalaisrakennuksista koostuva pihapiiri ja katsomo, jonka juuressa pieni lava, aivan huikea paikka! Jo itse paikka luo tunnelman ja itselle olisi ollut ihan sama kuka tuolla olisi esiintynyt, niin olisin ollut tyytyväinen siihen että saavuin paikalle.









Kelihän ei perjantaina suosinut mutta se ei kyllä menoa haitannut, sadekaapu niskaan ja menoksi. Porukkaakin oli kiitettävästi, itse asiassa niin paljon että pe illan liput oli myyty loppuun.

Kiitos Kimmo ja Anna-Kaisa!!








Illan pääartisti pääsi lavalle ja alkoi tiluttelemaan! Onhan tuo Erja aivan maailmanluokan artisti! Sähkötkin menivät hetkeksi, mutta se ei menoa haitannut. Hieno keikka kerrassaan ja nostan hattua että artisti jaksaa/viitsii tulla myös näihin pieniin kylätapahtumiin.











Tapahtuma-alueelle oli saatu mahtumaan hyvin kaikki tarvittava ja kaikki pelasi oikein mainiosti, niin viinan myynti kuin vessatkin. Erittäin mukava ilta, vaikka keli ei ihan sitä parasta näyttänytkään. Tuonne tulee varmasti lähdettyä uudestaan eikä välttämättä jatzeille, vaan ihan pelkästään tuonne kahvilaan.

Seuraavaksi päiväksi oli varattuna liput Löytänen kesäteatteriin, jossa pyöri Vesa Vierikon tähdittämä Ministeri tulee! Kuten yleensäkin ei esitystä saa kuvata ja niin ei ole kuvamateriaalia kuin lavasteista ja loppukiitoksista.





Nyt on sanottava että oli esitys yli kylien, en hetkeen ole nauranut noin paljon! Esitykset ovat lähes loppuunmyytyjä, mutta vinkkinä, niin itse teatterin lipunmyynti tapahtuu puhelimitse ma - pe klo 15-18 ja näin minäkin sain liput vaikka lippu.fi kertoikin esityksen olevan loppuunmyyty. Ja tämä kannattaa tulla katsomaan hiukan kauempaakin!!

Sunnuntaiksi olin varannut taasen Niittyahon kesäteatteriin liput, jossa Murmuu-teatteri esittää Laiturimarkkinat nimistä esitystä. Ja kuten Löytänässä, niin ei esitystä saanut kuvata täälläkään.





Hauska oli tämäkin esitys ja vauhtia ja hauskuutta riitti alusta loppuun. Paikkana Niittyaho on hieno, jossa järjestetään paljon muutakin kuin kesäteatteria, joten kannattaa tutustua paikan tarjontaan heidän nettisivuillaan. Nyt oli kyllä toiminnallinen viikonloppu, josta ei ohjelmaa puuttunut. Hauskaa oli ja kertaalleen vielä kiitos kaikille mukana olleille! 

tiistai 8. heinäkuuta 2025

Imatranajot 2025

 Itse en koskaan aikaisemmin ole ollut Imatranajoissa, enkä sen puoleen RR-kisoissakaan, joten hyvin mielenkiinnolla lähdin matkaan. Kelihän ei Ulla myrskyn takia ollut häävi ja alkumatkan satoikin aika rankasti, onneksi tuuli pysyi kuitenkin kohtuullisena.

Nyt ei painettu maisemareittiä, vaan työpäivän jälkeen suorinta mahdollisinta tietä pelipaikoille. Imatranajoihin kuuluu myös kokoontumisajot ja lippu sinne kustantaa 85 euroa to-su päiviltä. Hintaan kuuluu siis telttapaikka Vuoksen rannalta, aamupalat la ja su aamuille sekä tietenkin pääsy varikolle ja kisoihin.

Ensin tietenkin kiitos Sarille ja kumppaneille kun houkuttelitte mukaan. Perille päästyäni piti toki saada majoitus pystyyn ja ns. kypäräkalja!






Vaikka keli kirkastui iltapäivää kohden, oli aika-ajot pe osalta peruttu kovan tuulen ja radalle lentävien roskien osalta, hyvin ymmärrettävä ratkaisu sillä turvallisuus ensin. Joten tämähän tarkoitti että oli aikaa turista teltalla, käydä kylillä ja olutteltassa. 





Ja sen kerran ku menen Imatralle, niin joutuu het jonottaa :)



Jumankauta ihmistä oli ku pipoo, toki hyvä niin, sillä sillalla juttelimme hieman vanhemman paikallisen herran kanssa, joka kertoi että kaupunki on aika hiljainen ja tällaiset tapahtumat tuovat eloa ja rahaa kaupunkiin.

Nukkumaan puoliltaöin ja la aamusta palasta rintaan sekä varikolle ihmettelemään maailman menoa ja aika-ajoja.












Siinä on pienen varikkoprinsessan peli!








Ihan ei tuo kännykän kamera pysynyt vauhdissa ja kuvista tuli mitä tuli. Onhan nuo ihan reikäpäitä ajamaan! Mutta komeeta tuota on katsella kun ammamiehet vetää!

Sitten muutama sana kokoontumisajoalueesta. Hieno paikka ja hyvin tilaa porukalla olla teltoissa. Erittäin iso plussa vessojen sijoittelusta, sillä niitä oli ripoteltu kattavasti koko alueelle. Ravintolapalvelut pelasivat hyvin, samoin aamupala oli hyvää perusluokkaa.





Ystäväpariskunta kävi ihan vaan päiväajelulla Jyväskylästä morjestamassa, siinä kadunvarrella juteltiin hetki ja hiukan seurattiin kisoja, sen mitä näki ilman että osti lippua.


Muka haisi vanha viina!!! Ei pidä paikkaansa, jos joku haisi, niin ystävän hiki ja tuore viina, sillä olin juuri hörpännyt ruuan kanssa yhden maistuvan huurteisen!

Niin se vaipui la iltakin kohti yötä ja seikkailu vei vielä pienien käänteitten kautta Startti-Pubiin, joka olikin varsinainen historiikki ajoista. Tosin ainoat kuvat ovat paikan vessasta, josta voi todeta että Imatralaiset eivät ole kuten Erkki 😂


Tuolta vielä piipahdus kokoontumisalueen olutteltalle ja nukkumaan. Aamu aukesi kelien puolesta harmaana ja jostain syystä unikaan ei maittanut, joten klo 7 aamupalalle ja kamojen pakkaus. Hieman oli väsy olo ajellessa, joten otin vartin "tirsat" ennen Mikkeliä huoltoaseman pöydässä ja siitä kotio. 

Mukava viikonloppu ja kiitos kaikille seurasta, ilman teitä olisi ollut paljon tylsempää. Tapahtuma on hienosti järjestetty ja se mistä pidin erityisesti että varikolle pääsee vierailemaan. Siellä saa vapaasti kulkea, jutella kuskeille, mekaanikoille ja muille varikon henkilökunnalle. Kaikki pelasi niin bajamajoista ruokahuoltoon, iso kiitos Imatran Moottorikerholle ja muille järjestäjille! 



Olutsatama

  Nyt oli laitettu isolleen, sillä vietettiin Olutsataman 10v. juhlavuotta! Ensinnäkin onnittelut teille jotka tämän tapahtuman olette ideo...